mandag 27. april 2009

Svineri

Må si jeg irriterer meg grenseløst over måten media framstiller svineinfluensaen. Alt av artikler om det i avisen får det til å høres så mye værre ut enn det er.

Jeg så nettopp på nyhetene, hvor de la ut i det vide og det brede om hvor farlig denne sykdommen var, og hvor mange mennesker som har blitt smittet. De fortalte også om tre mulig smittede norske personer - som ikke engang er bekreftet smittet av svineinfluensaen! Senere intervjuet de en kvinne som fortalte at 20 personer har dødd pga influensaen, mens tv2 nyhetene sa at 149 (ca) hadde dødd. Litt dårlig gjort at lettskremte personer (som for eksempel meg, ha ha) skal lures på denne måten..






Da jeg gikk i 5 klasse var Pokémon utrolig kult. Jeg brukte sikkert mange hundre kroner på kort, pokémonballer, bamser, you name it. Men så etter ett år eller to, var det en ny greie barn kunne samle på. Da skjønte jeg at det ikke var særlig mye vits i å bruke mange penger på det nye samleobjeket - fordi det mest sannsynlig ville komme noe nytt ganske snart.

Vel, sånn har jeg det litt med fugle- og svineinfluensaen. Skjønner du hva jeg mener?



Jeg har forresten begynt med briller når jeg husker det:

3 kommentarer: